دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات بازاریابی آنلاین

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

سلام دوستان لطفاً بعد از مطالعه مطلب نظر خودتون رو برام کامنت کنید، این کار شاید 30 ثانیه هم وقتتون رو نگیره ولی خیلی به ما کمک میکنه ✌❤ دمتون گرم بریم سراغ مطلب😉

اپل با اضافه کردن یک اسکنر لایدار به آیپد پرو ۲۰۲۰، به نوعی دوربین ۳ گانه را به تبلت حرفه‌ای‌تر خود آورد. اکنون طراحی‌های اولیه‌ای از ماژول دوربین آیفون بعدی اپل منتشر شده، که این اسکنر را در کنار ۳ سنسور معمول دیگر پرچمدار اپل نشان می‌دهد.

طراحی آیفون بعدی به تایید دو تن از افشاگران مطرح اپل یعنی مکس واینباخ و یوتیوبر معروف جان پراسر نیز رسیده و به گفته این دو از کد‌های داخل iOS 14 به دست آمده است. با نگاهی به این طراحی اولیه، می‌توان دید که اپل خیلی زود دوربین ۳ گانه را فراموش کرده و به سراغ ماژول ۴ گانه رفته است. سنسور‌های دوربین آیفون ۱۱ پرو همگی نیز در آیفون بعدی حضور دارند، ولی تفاوت نسل جدید با پرچمداران فعلی، در اضافه شدن اسکنر لیدار (LiDAR) به این مجموعه است.

جایگیری این سنسور‌ها نیز دستخوش تغییر شده تا فضا برای اسکنر لایدار ایجاد شود. از همین رو سنسور اولترا واید از مرکز سمت راست ماژول، به کمی بالاتر در کنار سنسور اصلی نقل مکان کرده است. زیر این سنسور نیز اسکنر لایدار جای می گیرد. به نظر می‌رسد ابعاد این سنسور‌ها نیز کمی بزرگ‌تر شده که در راستای افشاگری‌های قبلی مبنی بر استفاده اپل از سنسور شیفت قرار می‌گیرد.

اگر خاطرتان باشد، گفته می‌شود سنسور اولترا واید اپل از تکنولوژی سنسور شیفت برای از بین بردن لرزش دست استفاده می‌کند که در کنار آن، قابلیت نایت مود اپل را نیز به دست خواهد آورد. در پی این جابجایی‌ها، فلاش و میکروفون نیز تغییر مکان داده و اکنون فلاش این گوشی در مرکز ۴ سنسور قرار می‌گیرد. میکروفون نیز کمی پایین‌تز از فلاش و میان دو سنسور تله فوتو و اسکنر لایدار قرار خواهد گرفت.

از دیگر اطلاعاتی که از کد‌های داخل iOS 14 به دست آمده می‌توان به پورت لایتنینگ و ناچ معروف اپل اشاره کرد. در این کد‌ها آمده است که اپل امسال از پورت USB-C استفاده نمی‌کند و همچنان آیفون خود را با پورت لایتنینگ به بازار عرضه خواهد کرد. آیفون سال آینده (۲۰۲۱) نیز کلا بدون پورت به بازار عرضه می‌شود. در نتیجه هیچگاه شاهد اضافه شدن این پورت همه‌کاره به آیفون نخواهیم بود.

ناچ نیز همانند سال‌های گذشته در این گوشی وجود دارد و اپل برنامه‌ای برای کوچک کردن یا حذف آن ندارد. احتمالا با عرضه آیفون بدون پورت در سال آینده میلادی، ناچ نیز حذف شود تا بار دیگر با طراحی انقلابی در محصولات اپل طرف شویم. این‌ها تنها تفاوت‌های موجود در آیفون ۲۰۲۰ با آیفون ۱۱ پرو هستند و به جز تغییرات سخت‌افزاری معمول اپل، در ظاهر آیفون نباید تغییر جدید دیگری ببینیم.

با این حال با توجه به تاخیر در عرضه برخی از محصولات اپل، انتظار می‌رود آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس (در صورت حفظ نام‌گذاری فعلی) زمانی در ماه اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) با ابعاد ۶.۱ و ۶.۷ اینچی به بازار عرضه شوند. همچنین گفته می‌شود دو آیفون ۱۲ و ۱۲ پلاس (۵.۴ و ۶.۱ اینچی) نیز جایگزین آیفون ۱۱ محبوب خواهند شد تا اپل در بازار میان‌رده‌های خود نیز دو انتخاب در اختیار کاربران قرار داده باشد.

منبع: https://www.phonearena.com/news/apple-iphone-12-pro-5g-camera-design-lidar-scanner-leak_id123585

  • امیر روزی طلب

گوشی گلکسی ای 31 سامسونگ امروز به صورت رسمی معرفی شد؛‌ محصولی که قصد دارد بازار گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت را به یک کلاس بالاتر ارتقاء دهد. این گوشی در مقایسه با پسر عموی خود یعنی گلکسی ام 31 باریک‌تر به نظر می‌رسد و این را مدبون صفحه نمایش سوپر امولد بلندتر و 6.4 اینچی خود است. همچنین، اسکنر اثر انگشت این گوشی به جای پشت بدنه، در زیر صفحه نمایشتعبیه شده است.

صفحه نمایش گلکسی ای 31 دارای وضوح تصویری +FHD بوده و یک بریدگی U شکل در قسمت بالای آن به چشم می‌خورد که محلی برای تعبیه دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است. نسبت ابعاد این نمایشگر به صورت 20:9 است که همان‌طور که اشاره شد، باعث می‌شود 2 میلی متر باریک تر از ام 31 باشد. به علاوه، این گوشی تاحدودی نازک‌تر و سبک‌تر هم هست.

دوربین پشتی چهارگانه گلکسی ای 31 هم از نظر ظاهر و هم از نظر عملکرد، شباهت زیادی به گلکسی ام 31 دارد. این دستگاه از یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر)، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی (با زاویه دید 123 درجه‌ای)، یک سنسور ماکروی اختصاصی 5 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

سامسونگ در حال حاضر جزئیات زیادی راجع به تراشه به کار رفته در گلکسی ای 31 ارائه نکرده، اما شواهد موجود به پردازنده مدیاتک هلیو پی 65 اشاره دارند. این تراشه پردازشی دارای دو هسته از نوع Cortex-A75 است که در مقایسه با چهار هسته A73 درون گلکسی ام 31، هم جدیدتر و هم قدرتمندتر هستند. با این وجود نباید انتظار تفاوت عملکرد چندان فاحشی را داشته باشیم.
گلکسی ای 31 در دو پیکربندی تولید شده که یکی از آن‌ها دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایتی حافظه داخلی است و دیگری هم از 6 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی استفاده می‌کند. البته شیار ورودی کارت میکرو اس دی هم بر روی گوشی تعبیه شده که می‌تواند برای اضافه کردن فضا تا حداکثر 512 گیگابایت دیگر از آن استفاده کرد.

سامسونگ در این گوشی ارزان قیمت خود از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی کرده و از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود. گلکسی ای 31 در رنگ‌های سفید، قرمز، آبی و مشکی در دسترس خواهد بود (قاب جلویی و محفظه دوربین در تمامی مدل‌ها سیاه رنگ است). مناطق عرضه و اطلاعات مربوط به قیمت هم به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a31_goes_official_with_48mp_quad_camera_5000mah_battery-news-42204.php

  • امیر روزی طلب

از اوایل سال 2020 شایعات زیادی در خصوص گوشی میان‌رده گلکسی ای 41 سامسونگ (Galaxy A41) به گوش می‌رسید و امروز این گوشی بالاخره در ژاپن معرفی شد. البته این تنها یک معرفی اولیه است و نه رونمایی جهت ورود به بازار؛ چرا که طبق برنامه‌ریزی‌های سامسونگ، گلکسی ای 41 قرار است در ماه ژوئن (خرداد-تیر 99) روانه بازار شود.

گلکسی ای 41 در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی گلکسی ای 40 بهبودهای قابل توجهی داشته که از آن جمله می‌توان صفحه نمایش

بزرگ و 6.1 اینچی سوپر امولد با وضوح تصویری +FHD اشاره کرد. در بالای این صفحه نمایش همچنان یک بریدگی قطره‌ای شکل دیده می‌شود که محل تعبیه دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی گوشی است، اما این بار اسکنر اثر انگشت به جای پشت بدنه در زیر نمایشگر جای گرفته که پیشرفت بسیار خوبی است.

گلکسی ای 41 در پشت بدنه خود به یک دوربین سه‌گانه مجهز است که برخلاف مدل‌های اخیر سری گلکسی ای، لنزهای آن به صورت عمودی چیده شده‌اند و خبری از ماژول مربعی نیست. این دوربین سه‌گانه از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

سامسونگ از تراشه هلیو پی 65 به عنوان قلب تپنده این مدل استفاده کرده و در کنار آن 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی نیز در نظر گرفته است. انرژی مورد نیاز این گوشی توسط یک بارتی 3500 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند. گلکسی ای 41 توانسته تأییدیه IP68 را در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دست آورد و سیستم عامل پیش فرض آن هم اندروید 10 است که در قالب رابط کاربری One UI 2.0 ارائه شده است.

گلکسی ای 41 در رنگ‌های آبی، سفید و مشکی در دسترس خریداران خواهد بود اما هنوز هیچ اشاره‌ای به قیمت و مناطق عرضه آن نشده است. البته پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به زمان رونمایی اصلی گوشی، این اطلاعات هم فاش شوند.

منبع : https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a41-10138.php

  • امیر روزی طلب