دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات بازاریابی آنلاین

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

بازاریابی درون گرا یا بازاریابی جاذبه ایی چیست؟همانطور که می دانید بازاریابی درون گرا شاخه ای از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است.اصطلاح بازاریابی درونگرا یا بازاریابی جاذبه‌ای یا Inbound Marketing یکی از اصطلاحات در بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است.

تعریف بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟

بازاریابی درونگرا شکلی از بازاریابی است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز می‌شود.
اگر مجموعه‌ فعالیت‌های شما به شکلی باشد که نخستین بار مشتری احساس کند که به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته باشید ، بازاریابی شما از جنس درونگرا یا جاذبه‌ای است.
به عنوان مثال وقتی که مخاطب شما برای پاسخ به نیاز خود در شبکه های اجتماعی سوال خود را جستجو می کند و به شما می رسد، یا هنگامی که مخاطب شما توسط گوگل یا سایر موتورهای جستجو مانند داک داک گو به دنبال پاسخ خود می گردد و به سایت شما می رسد، نحوه ارتباط با شما از طریق بازاریابی دیجیتالی درون گرا بوده.

مهم است بدانیم که اصطلاح بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing نخستین بار در سال ۲۰۰۵ توسط برایان هالیگان (بنیان‌گذار و مدیرعامل سایت HubSpot) به کار برده شد.
او معتقد بود که بازاریابی درونگرا می‌تواند برای دو گروه از کسب و کارها مناسب باشد:
کسب و کارهای کوچک با درآمدهای بزرگ
شرکت های دانش بنیان

بازاریابی برون گرا یا outbound marketing چیست؟

 


بر خلاف بازاریابی درون گرا، بازاریابی برون گرا به روش های بازاریابی سنتی گفته می‌شود که این روش ها شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات بروشور، تلفنی و .. است.در این روش ها، ابزارهای مدیا که برای انبوه افراد جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده می شود تا شاید در بین آن ها افراد علاقمند این تبلیغ را ببیند.
در این نوع بازاریابی اگر بتواند موثر باشد باعث شناخته شدن عمومی برند می شود.همچنین این نوع بازاریابی برای افرادی که کمتر با تکنولوژی سرکار دارند مناسب تر است.
تفاوت بازاریابی درونگرا و برون گرا

در بازاریابی برون گرا صاحب کالا در تلاش است از طریق ایجاد محتوای جذاب، توجه مخاطب خود را جلب کند که این روش از بهترین روش های تبدیل کاربر به مشتری است.این امر در بازاریابی درون گرا با استفاده از وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل های خبرنامه و موارد دیگر که مردم مایل به خواندن آن ها هستند انجام می شود.از روش های بازاریابی ربایشی یا درون گرا می توان به وبلاگ نویسی، تهیه اینفوگرافیک، ایمیل مارکتینگ، ویدئو پادکس، کتاب الکترونیک، خبرنامه های الکترونیکی، شبکه های اجتماعی و…. اشاره کرد.

در بازاریابی درون گرا بر خلاف بازاریابی برون گرا، برای پیدا کردن، جلب رضایت و توجه مشتری، نیاز به انرژی زیادی نیست.در تهیه استراتژی بازاریابی جاذبه ایی یا ربایشی می‌توانید با تمرکز به مشکلات و نیازهای مشتریان به آن ها دید مناسبی از محصول خود بدهید و ضمن معرفی خود و کسب اعتماد، آن ها را تشویق به خرید کنید.
نکته دیگری که در تفاوت این دو وجود دارد در روش‌های بازاریابی برون گرا است.در بازاریابی برون گرا با اینکه مخاطب خود به سمت شما نیامده ولی تبلیغات شما ممکن است آزاردهنده باشد، مثلاً ممکن است هنگامی که تبلیغات تلفنی دارید تماس های آزار دهنده را برای آن ها داشته باشید که این خود یک نوع ضد تبلیغ است.

مزیت های بازاریابی درون گرا یا ربایشی.....

برای مطالعه کامل این نوع از دیجیتال مارکتینگ حتما روی لینک زیر کلیک کنید..

بازاریابی درون گرا یا بازاریابی ربایشی یا جاذبه ایی چیست؟

  • امیر روزی طلب

کمپانی چینی لنوو که اخیرا از دو گوشی هوشمند A6 Note و K10 Note رونمایی کرده بود، حالا ساعت هوشمند جدیدی را با نام Lenovo Carme معرفی کرده است. ساعت هوشمند لنوو از یک نمایشگر رنگی لمسی 1.3 اینچی استفاده می‌کند که طراحی 2.5 بعدی خمیده دارد. چنین طراحی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا محتوای صفحه را از زوایای مختلف راحتتر بخوانند.

ساعت هوشمند  لنوو می‌تواند اعلانات مرتبط با اس‌ام‌اس‌ها و تماس‌ها را روی نمایشگر نشان داده و قابلیت‌های ورزشی مختلفی مثل گام‌شمار، پایش ضربان قلب و پایش خواب هم با آن همراه شده است. علاوه بر این می‌تواند فعالیت‌های ورزشی مختلف را ردگیری کرده و زمان‌های کم تحرکی کاربر را نیز به او یادآوری می‌کند.

 

جدای از قابلیت‌های پایش سلامتی، Lenovo Carme با قابلیت‌های دیگری همچون پیش‌بینی وضعیت هوا، کرونومتر و آلارم ساعت هم همراه شده و کاربر این امکان را نیز خواهد داشت که با استفاده از این ساعت هوشمند گوشی خود را نیز پیدا کند.

لنوو ساعت Lenovo Carme را به استاندارد ضد آب IP68 مجهز کرده و این یعنی می‌توان آن را در هنگام شنا نیز به دست داشت. قابلیت اتصال به اندروید و iOS با استفاده از بلوتوث 4.2 برای این ساعت فراهم شده و بر اساس ادعای لنوو باتری 200 میلی آمپر ساعتی آن هم می‌تواند تا 7 روز استفاده را پاسخگو باشد.

Lenovo Carme با بند لاستیکی همراه شده که در دو رنگ آبی و سبز به کاربران عرضه می‌شود و 50 دلار قیمتگذاری شده است.

منبع : gsmarena

  • امیر روزی طلب

در مقاله پیش رو به ذکر و تعریف دیگر موارد موثر در زمینه بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت.پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال
سئو همان بخش مورد علاقه تمامی صاحبان وب و صاحبان مشاغل است.
حتما شما نیز می دانید که یکی از مهمترین معیارها برای به دست آوردن رتبه بالاتر در گوگل، افزایش سئو سایت است.
بخش بزرگی از ورودی وب سایت شما (یعنی تعداد کاربرانی که وارد وب سایت شما می‌شوند) از طرف گوگل است.

اگر بخواهیم یک عدد تقریبی بگوییم، حداقل 50 الی 70 درصد ورودی اکثر وب سایت‌ها از موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل در ایران) است، پس این نیست که تمامی صاحبان مشاغل خواستار سئو سایت بالا برای وب سایت خود هستند.
همانطور که می‌دانید بر هیچ کس پوشیده نیست که سئو سایت بالا باعث می شود تا سایت شما در صفحه اول و یا لینک های بالای گوگل قرار بگیرند و همین امر باعث جذب مشتری برای شما می شود پس برای اطلاع بیشتر این موضوع جذاب در جهت افزایش رنک سایت به مقالات سئو سایت چیست و عوامل موثر در سئو سایت و ابزارها و منابع سئو مراجعه کنید.

بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ چیست؟


قبل از توضیح بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ، برای درک بهتر این آیتم پیشنهاد می کنیم ابتدا به مقاله پیشرفت محتوا در سئو 2019 توجه فرمایید .

بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد.

به واسطه این رویه می‌توانید یک مخاطب از پیش تعریف شده را جذب و او را کنار خود حفظ کنید.

در مرحله بعد فرآیند بازاریابی محتوایی، لازم است که فرد جذب و حفظ شده را به واسطه راهکارهایی به یک مشتری سودآور تبدیل کنید.
همیشه باید در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است.

در واقع بازاریابی محتوا همان هنر برقراری ارتباط با مشتری‌های بالفعل و بالقوه است.

شما به واسطه این شیوه مشتریان خود را آموزش می‌دهید و بدون جلسه معرفی محصولات و خدمات جدید خود ، آنها را به سوی خود حرکت می‌دهید.

اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید و کاربردی مرتبط با نیاز مخاطبانتان سبب می‌شود که سرعت تبدیل شدن یک مشتری عادی به یک خریدار وفادار ، افزایش یابد و دیگر این که آن ها برای محصولات جدیدتان به شما مراجعه کنند ؛ تا دیگر نیازی نباشد هر بار که محصول جدیدی عرضه می‌کنید ، مجبور شوید که مستقیما به آنها اطلاع‌رسانی کنید.
بازاریابی محتوا ، توسط کمپانی‌های بزرگی چون مایکروسافت ، سیسیکو و P&G مورد استفاده قرار می‌گیرد و بی‌شک برای آن ها نیز مفید بوده که همواره سعی بر گسترده کردن رسانه‌های خود داشته اند.

کسب‌وکارهای نوپا هم می‌توانند با هزینه‌ای کم ، سراغ این روش مفید بروند و کسب‌وکار خود را به واسطه انتشار گسترده محتواهای مفید رشد دهند.
همواره حواستان باشد که بازاریابی محتوا ، بدون محتوای باکیفیت امکان پذیر نیست!

تاثیر کیفیت محتوا بر مشتریان و روش های بازاریابی
اصلا مهم نیست که با کدام روش به بازاریابی کسب‌وکار خود می‌پردازید ؛ زیرا تولید محتوا بخشی از فرآیند بازاریابی درونی (Inbound Marketing) کسب‌وکار شما را شکل می‌دهد و لازم است روی کیفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بازاریابی شبکه اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟....

برای مطالعه کامل این مطلب کلیدی حتما روی لینک زیر کلیک کنید..

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟ ( قسمت دوم )

  • امیر روزی طلب

چندی پیش بازی محبوب Rainbow Six Siege توانست به مرز ۵۰ میلیون بازی‌باز برسد و حالا پس از شروع فصل سوم، سال چهار بازی با نام Operation Ember Rise به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت (Ubisoft) به این زودی‌ها از پشتیبانی از این عنوان دست نخواهد کشید.

در این فصل جدید بازی‌بازها به دو شخصیت جدید مهاجم Amaru و مدافع Goyo دسترسی خواهند داشت. همچنین این فصل Rainbow Six Siege شامل نسخه‌ی بازسازی شده‌ی نقشه‌ی Kanal با گزینه‌های حمله‌ و جلوه‌های بصری بیشتر، یک حالت بازی با قوانین بخش Ranked بدون تاثیرگذاری بر رتبه‌ی باز‌ی‌باز، اضافه شدن یک Rank برای هر شخصیت و تغییرات کلی کیفیتی است.

فصل سوم، سال چهارم بازی Rainbow Six Siege با نام Operation Ember Rise در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی، اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است.

منبع : nvidia

  • امیر روزی طلب

از مهم‌ترین اتفاقات ماه گذشته می‌توان به صعود بازی Dota 2 به جمع پنج بازی صدرنشین ماه و ثبت بیش از ۵۰ میلیون ساعت بازدید برای نسخه کلاسیک بازی World of Warcraft اشاره کرد.

در جدیدترین آمار منتشر شده از اخبار بازی و ورزش الکترونیک، شاهد تغییرات قابل توجهی هستیم که علاقه مردم و استریمرهای فعال در توییچ را دچار دگرگونی کرده است. در هفته‌های اخیر کمپانی Riot Games با انتشار بازی جدیدی که با نام Teamfight Tactics شناخته می‌شود باعث شده است که علاقه‌مندان به بازی League of Legends به این بازی روی آورند. از طرفی بخش Just Chatting پلتفرم توییچ نیز با کاهش مقدار ساعات بازدید بازی League of Legends فضای لازم را جهت صدرنشینی در ماه اوت به‌دست آورده است.

آماری که در عکس زیر مشاهده می‌کنید بر اساس مقدار ساعات دیده شدن بازی‌ها در سایت Twitch تهیه شده است که بازه زمانی ۱ تا ۳۱ اوت (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) را نشان می‌دهد. این اطلاعات توسط بخش تجزیه و تحلیل سایت TEO منتشر شده است.

 

در ماهی که گذشت بازی World of Warcraft با انتشار نسخه Classic بازی پیشرفت قابل توجهی داشت. در اولین روز انتشار این نسخه بازی World of Warcraft میزبان بیش از یک میلیون نفر بیننده هم‌زمان در پلتفرم توییچ بود که رکوردی قابل تحسین به شمار می‌رود. در سمت دیگر مسابقات The International بازی Dota 2 مانند هر سال در اواسط این ماه برگزار شد که چیزی حدود دو هفته به طول انجامید و با توجه به جایزه ۳۴ میلیون دلاری رویداد علاقه‌مندان ورزش الکترونیک با صرف وقت برای دیدن پخش زنده مسابقات کمک شایانی را برای صعود چند پله‌ای بازی کردند.

بازی Fortnite با توجه به اینکه صدرنشینی آن رابطه مستقیمی با استریمرهای تاثیرگذار (Influencers) توییچ دارد در سال جاری سقوطی دو پله‌ای و کاهش بیننده زیادی را تجربه کرده است که یکی از دلیل اصلی آن انتشار نسخه Classic بازی World of Warcraft بود. بسیاری از استریمرهای مطرح بازی‌هایی مانند GTA ،‌Dota 2 و Fortnite در هفته‌های گذشته به بازی کردن نسخه کلاسیک دنیای وارکرفت روی آورده بودند که همین موضوع باعث ایجاد تغییرات جالبی در نتیجه نهایی آمار این ماه شد.

بازی‌های Overwatch ،League of Legends و Counter Strike: Global Offensive نیز در ماه گذشته طبق روال گذشته مسابقات مخصوص به خود را داشتند. در بازی LOL شاهد برگزار شدن مراحل مختلف لیگ‌های فصل تابستان بودیم که در حال حاضر رو به اتمام است و به زودی لیست تیم‌های راه یافته به مسابقات World Championship منتشر خواهد شد. علاقه‌مندان بازی کانتر استرایک اواخر ماه اوت اولین مرحله مسابقات StarLadder Berlin Major 2019 را پیگیری کردند و رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بازی Overwatch نیز با پایان مرحله چهارم وارد بخش حذفی مسابقات شد که به زودی قهرمان فصل را مشخص خواهد کرد.

منبع : esportsobserver

  • امیر روزی طلب

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری چند سالی است که وارد حوزه بازاریابی و مدیریت شده است.منظور از CRM که مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست های آنها را به بهترین شکل مدیریت کنیم ، که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد.
باید این را در نظر گرفت که CRM (سی آر ام) تنها یک نرم افزار نیست.
امروزه برخی اوقات منظور از سی آر ام یک برنامه تحت وب یا نرم افزار است که به سازمان ها اجازه می دهد که بیشتر بر روی فعالیت ها و روابط مرتبط با مشتریان ، خریداران ، تامین کنندگان و همکاران خود تمرکز کنند در صورتی که CRM از لایه استراتژی آغاز شده و در نهایت نرم افزارهای CRM ابزاری هستند برای تسهیل در اجرای استراتژی های سازمان.

در واقع CRM مجموعه ای است از: فرایندهای سازمانی، افراد و تکنولوژی

تعریف CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه فرانسیس باتل چیست ؟
از دیدگاه فرانسیس باتل CRM تعریف مشخصی ندارد؛ هر کسی آن را به شکلی تعریف کرده است.
حتی بر سر اینکه CRM مخفف چیست هم قطعیت کامل وجود ندارد و بعضی ها آن را مخفف Customer Relationship Marketing می دانند.

 


اما چیزی که مهم تر است این است که مدیریت ارتباط با مشتری به چهار شکل کاملا متفاوت مورد توجه قرار گرفته است:

استراتژیک
عملیاتی
تحلیلی
تعاملی

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری استراتژیک چیست؟
در نگاه استراتژیک به مدیریت ارتباط با مشتری ، CRM یک استراتژی محوری و کلیدی در کسب و کار است و قرار است مشتریان سود ده را جذب کسب و کار کرده و آن ها را برای ما حفظ کند.

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی چیست؟
هر فرایندی که به نوعی با مشتری مرتبط است ، با استفاده از سیستم های نرم افزاری ، به ابزارهای اتوماتیک تجهیز می شود. مانند بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان.

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری ، CRM ابزاری برای تحلیل هوشمندانه داده ها و اطلاعات مربوط به مشتری با هدف های استراتژیک و یا عملیاتی است.

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری تعاملی چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری ، CRM از تکنولوژی برای مدیریت مرزهای سازمان ، چه در رابطه با مشتری وچه شرکای تجاری استفاده می شود و هر نوع داده و اطلاعاتی که از مرزهای سازمان عبور می کند توسط این سیستم مدیریت می شود.

برای مطالعه کامل این مطلب کلیدی حتما بر روی لینک زیر کلیک کنید..

CRM چیست؟

  • امیر روزی طلب

اپل در صفحه پشتیبانی محصولات خود طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که صفحه‌نمایش اپل‌واچ‌های سری ۲ و ۳ که واجد شرایط هستند را بدون هیچ هزینه‌ای تعویض می‌کند.

اپل می‌گوید مشکلی را شناسایی کرده که تحت شرایط خاص می‌تواند منجر به ترک‌خوردن صفحه‌نمایش اپل واچ آلومینیومی سری ۲ و سری ۳ شود. اگر جزو آن دسته از کاربران هستید که چنین مشکلی دارند، اپل به‌طور رایگان صفحه‌نمایش اپل واچ شما را تعویض می‌کند.

صفحه‌ی پشتیبانی اپل اعلام کرده است، ارائه‌دهنده‌ی خدمات مجاز اپل، صفحات نمایش‌‌ آسیب‌دیده و واجد شرایط را بدون هیچ هزینه‌ای تعویض خواهد کرد. علت ترک‌خوردگی مذکور هنوز مشخص نیست، اما ممکن است نقص هنگام ساخت باعث به‌وجودآمدن چنین مشکلی شده باشد. چنین اتفاقی در شرایطی بسیار خاص و نادر اتفاق می‌افتد.

 

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ترک موردبحث از لبه‌ها شروع می‌شود و سپس به اطراف گسترش پیدا می‌کند.

اگر متوجه شدید صفحه‌نمایش اپل واچ شما چنین مشکلی دارد، به وب‌سایت اپل مراجعه کنید و دستگاه خود را با فهرست موجود به‌لحاظ رنگ، اندازه و تاریخ فروش مطابقت دهید. سپس می‌توانید به فروشگاه اپل یا تعمیرگاه‌های مجاز این شرکت مراجعه کنید تا صفحه‌نمایش دستگاه را به‌صورت رایگان تعویض کنند. به‌گفته‌ی اپل، این کار تقریبا ۵ روز به طول می‌انجامد.

دستگاه‌های مذکور شامل اپل واچ سری ۲، نایکی پلاس سری ۲، سری ۳ (GPS)، سری ۳ (GPS+سلولار) و نایکی پلاس سری ۳ (GPS) هستند که بین سپتامبر سال ۲۰۱۶ تا سپتامبر سال ۲۰۱۹ فروخته شده‌اند. این برنامه در سرتاسر جهان انجام می‌شود و اپل اعلام کرده، این اصلاحات هیچ‌گونه تغییری در ضمانت استاندارد اپل‌واچ مذکور به همراه نخواهد داشت.

منبع : techradar

  • امیر روزی طلب

کنکور گیمینگ نام مسابقه‌ای در وب‌سایت Pspro است که شرکت‌کنندگان با پاسخ به ۱۰۰ سوال چهار جوابی مرتبط با دنیای بازی‌های ویدیویی با هم رقابت می‌کنند. این مسابقه از دوم شهریور آغاز و تا پایان روز جمعه ۸ شهریور ادامه پیدا خواهد کرد. برای شرکت در مسابقه و خواندن قوانین آن روی لینک زیر کلیک کنید:

>> شرکت در مسابقه و خواندن قوانین <<

جوایز

جایزه اصلی مسابقه یک PlayStation 4 برای دارنده بالاترین امتیاز خواهد بود. اگر چند نفر با امتیاز مشابه به مقام اول برسند، برنده با قرعه کشی تعیین می‌شود. جایزه بعدی نیز یک DualShock 4 است که از بین تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقه و با قرعه کشی به نفر برنده اهدا خواهد شد. قرعه کشی در روز ۹ شهریور ۹۸ خواهد بود.

در پایان لینک این صفحه و شرکت در کنکور گیمینگ را برای دوستان خود نیز ارسال کنید تا آن‌ها نیز در مسابقه شرکت کنند.

منبع : pspro

  • امیر روزی طلب

آرون گرینبرگ در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که احتمال دارد بازی‌های مایکروسافت به صورت غیر انحصاری برای فروشگاه اپیک گیمز هم عرضه شوند.

از زمان راه‌اندازی فروشگاه اپیک گیمز تا به امروز، شاهد حاشیه‌های بسیاری در صنعت بازی‌های ویدیویی هستیم. اپیک گیمز (Epic Games) برای رقابت و مقابله با استیم، بازی‌های متعددی را به‌صورت انحصاری در فروشگاه خود قرار داده است. به‌عبارتی با بستن قرارداد میان سازنده‌های مختلف، بازی‌های آن‌ها را به‌صورت انحصاری در فروشگاه خود قرار می‌دهد. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد مایکروسافت جزو آن شرکت‌هایی نیست که وارد قرار داد انحصاری شود.

 

باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی مایکروسافت در مصاحبه‌ی اخیر خود در مورد عرضه بازی‌های خود روی کامپیوتر و فروشگاه اپیک گیمز صحبت کرده است. وی در صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که جدا از اینکه ایده عرضه بازی‌های خود روی اپیک گیمز را دارند، می‌خواهند جامعه کاربری آن‌ها روی پی سی بزرگ‌تر شود و به‌جای تمرکز روی مسائل تجاری، روی تعداد بازیکنان و کامیونیتی خود تمرکز کنند.

در یک سال اخیر شاهد عرضه بازی‌های مختلف مایکروسافت روی استیم بوده‌ایم. همچنین Gears 5 هم همزمان با فروشگاه ویندوز ۱۰ و ایکس باکس وان، در دسترس کاربران استیم قرار می‌گیرد.

منبع : gamingbolt

  • امیر روزی طلب