دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ

توضیح پاره ای از نکات بازاریابی آنلاین

۶ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

گوشی‌های هوشمند اقتصادی گلکسی A31 و A41 سامسونگ به‌زودی معرفی می‌شوند. در فاصله‌ی باقی‌مانده تا آغاز رویداد رونمایی رسمی، مشخصات دوربین و باتری این گوشی‌ها به‌اشتراک گذاشته شد. 

سال ۲۰۱۹ در حالی به‌پایان رسید که سامسونگ گلکسی A51 و گلکسی A71 را معرفی کرد. سال گذشته، کاربران استقبال چشمگیری از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A سامسونگ کردند و کره‌ای‌ها قصد دارند همین روند را برای سال ۲۰۲۰ نیز در پیش بگیرند.
در سال جدید میلادی، ظاهرا باید منتظر معرفی دو گوشی هوشمند جدید اقتصادی گلکسی A31 و A41 سامسونگ. اوایل آذر گفته شد سامسونگ گلکسی A11 و A31 و A41 با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شوند؛ ولی از آن زمان به‌بعد و در ماه‌های اخیر، خبر یا شایعه‌ای از مشخصات این سه گوشی سامسونگ منتشر نشده است. 

ظاهرا دور‌ه‌ی بی‌خبری به‌پایان رسیده و اطلاعاتی از مشخصات باتری و دوربین گوشی‌های اقتصادی کره‌ای‌ها به بیرون درز پیدا کرده است. گلکسی A31 با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی به بازار عرضه خواهد شد. در نظر داشته باشید گلکسی A30 با دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه‌ی ۵ مگاپیکسلی معرفی شده بود. ظاهرا گلکسی A31‌ از باتری پنج‌هزار میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد.
گلکسیA41 نیز احتمالا با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی رونمایی می‌شود؛ البته اطلاعات بیشتری از مشخصات دوربین‌ ثانویه‌ی دستگاه جدید به‌اشتراک گذاشته نشده است. دوربین سلفی گلکسی A41 نیز ۲۵ مگاپیکسلی خواهد بود. هر دو گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ، گلکسی A31 و A41، با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی دردسترس کاربران قرار خواهند گرفت.
هنوز صحبتی درباره‌ی تاریخ رونمایی و عرضه‌ی احتمالی گلکسی A31 و A41 نشده است؛ بنابراین، باید ببینیم کره‌ای‌ها چه زمانی قصد دارند گوشی‌های هوشمند اقتصادی و پرطرفدار خود را به بازار عرضه کنند. 

منبع : https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a31_and_a41_camera_and_battery_specs_leak-news-41084.php

  • امیر روزی طلب

مت بوتی رئیس استودیوهای بازی ایکس باکس از عدم تمایل مایکروسافت برای رقابت مستقیم با پلی استیشن می‌گوید.

این روزها با نزدیک‌شدن به زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت، بعضی از طرفداران پلی استیشن و ایکس باکس تمایل زیادی به انجام بحث‌های داغ و گاهی‌اوقات تند و خشن دارند و از هر فرصتی برای به‌رخ کشیدن ویژگی‌های کنسول محبوب خود استفاده می‌کنند. ولی به‌نظر می‌رسد مسئولان ارشد این شرکت‌ها در این حد به‌دنبال چنین بحث‌هایی نیستند و به‌تازگی هم رئیس استودیوهای بازی ایکس باکس در این زمینه صحبت‌هایی کرده است.
مت بوتی که اخیراً گفتگویی با MCV UK داشته است، از اهمیت تمرکز روی تولیدات مایکروسافت به‌جای رقابت مستقیم با سونی می‌گوید:

 

قبل از هرچیز باید بگویم که سونی کار فوق‌العاده‌ای را با پلی استیشن انجام داده است، از جذب‌کردن این همه مشتری و فروش بالای کنسول‌های خود تا ارائه‌ی بازی‌های عالی و جذاب توسط استودیوهای فرست پارتی این شرکت.
ما در تلاش هستیم تا جای ممکن از رقابت مستقیم و شانه به شانه با سونی در این زمینه دوری و تمام تلاش خود را روی سه موضوع متمرکز کنیم. اول از همه اینکه به تمام قول‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم و برای مثال اگر می‌گوییم فلان بازی در تاریخ خاصی منتشر می‌شود، این کار را حتماً انجام دهیم و باید در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشیم.
همچنین باید کیفیت بازی‌های خود را در بالاترین حد ممکن نگه داریم تا هم خود ما و هم طرفداران بتوانیم به بازی‌های انحصاری ایکس باکس افتخار کنیم و در نهایت اینکه شخصیت‌ها، داستان‌ها و دنیاهایی خلق کنیم که پتانسیل ادامه پیدا کردن و بهبود یافتن در طول نسل‌های مختلف و روی وسایل و پلتفرم‌های متنوع را داشته باشند.
بوتی چند روز قبل هم به بحث در مورد کنسول نسل بعد مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس پرداخته و از این گفته بود که بازی‌های انحصاری مایکروسافت تا یکی دو سال اول برای ایکس باکس وان نیز منتشر می‌شوند. برخلاف پلی استیشن 5 که به‌نظر می‌رسد بازی‌هایی کاملاً انحصاری در زمان عرضه خواهد داشت.

منبع : gamingbolt

  • امیر روزی طلب

سونی ویژگی backward compatibility کنسول PlayStation 5 را تایید کرده ولی براساس یک شایعه، این شامل همه کنسول‌های خانگی قبلی شرکت می‌شود.
مارک سرنی به عنوان سرپرست تیم معماری سخت‌افزاری کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی‌استیشن 5، در سال ۲۰۱۹ فاش کرد که کنسول جدید خانگی این شرکت قرار است از ویژگی backward compatibility پشتیبانی کند؛ قابلیتی که به کنسول این اجازه را می‌دهد تا عناوین عرضه شده برای پلتفرم‌های قدیمی‌تر پلی‌استیشن را هم اجرا کند. سرنی گرچه اشاره مستقیمی نکرد که دایره پشتیبانی این ویژگی به کدام کنسول‌ها محدود می‌شود، ولی به شکل بارز این موضوع قطعی است که همه عناوین موجود در PS4، در PS5 هم قابل تجربه هستند. لازم به ذکر است که PS4 عمدتا به دلیل تغییر کامل معماری سخت‌افزاری نسبت به کنسول‌های قبلی، چنین ویژگی را ندارد.

 

با توجه به یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد که PlayStation 5 نه تنها از عناوین PS4، بلکه حتی از عناوین PS1، PS2 و PS3 هم پشتیبانی می‌کند. این ادعا که اولین بار توسط یک کانال تحلیلی یوتیوبی به نام HipHopGamer مطرح شده، به ویژگی جدیدی در کنسول بعدی سونی می‌پردازد که از آن با نام remastering engine یا موتور ریمسترسازی یاد شده است. این ادعا که توسط سونی تایید نشده، می‌گوید که پلی‌استیشن 5 با کمک این تکنیک قادر است همه بازی‌های قدیمی عرضه شده برای کنسول‌های خانگی سونی را هم اجرا کند. بنا به ادعای جدید، remastering engine به شکل خودکار اقدام به ارتقای سطح نمایشی و کیفیت تصویری این عناوین نیز می‌کند که در صورت درستی، می‌تواند یک ویژگی بسیار جذاب برای طرفداران باشد. شما می‌توانید این ویدیو را در اینجا مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که سونی هنوز کنسول جدید خود را رونمایی نکرده و با توجه به اینکه تنها کم‌تر از ۱۲ ماه تا تعطیلات سال نو ۲۰۲۰ و موعد عرضه کنسول باقی مانده، انتظار می‌رود که به زودی خبرها و جزئیات جدید پیرامون آن را منتشر کند. یکی از شایعات در این رابطه، به رونمایی PS5 در کنفرانس سونی در CES 2020 اشاره دارد که تا ساعاتی دیگر شروع خواهد شد. پیرامون ادعای جدید این کانال یوتیوبی، گرچه نمی‌توان احتمال پشتیبانی از بازی‌های نسل پنجم، ششم و هفتمی را برای PS5 به کلی رد کرد - خصوصا با توجه به اینکه کنسول رقیب Xbox Series X از بسیاری از عناوین نسل‌های قبلی پشتیبانی خواهد کرد - ولی این موضوع از جهات مختلفی بعید به نظر می‌رسد. در هر صورت، باید منتظر ماند و دید که سونی جزئیات ویژگی backward compatibility پلی‌استیشن 5 را در چه زمانی معرفی می‌کند و اینکه آیا ادعای وجود سیستم remastering engine در این کنسول صحت دارد یا خیر.

منبع : gamerant

  • امیر روزی طلب

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت | اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو

امروزه حدود سه و نیم میلیارد نفر در دنیا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.ما در این مقاله سعی داریم تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم.پس پیشنهاد میکنم تا آخر مقاله وب داران ( طراحی سایت ) را همراهی کنید.یکی از موضوعات مهم در چند سال اخیر در بحث سئو سایت ارتباط میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر رتبه سایت در گوگل است که جزو فعالیت های سئو بیرون از صفحه به حساب می آید.

مقدمه : تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت و اهمیت آن
از سال 2010 زمزمه هایی مبنی بر تاثیر اشتراک گذاری مطالب بر بهبود رتبه سایت در گوگل بر سر زبان ها افتاد.

در این زمینه کارشناسان سئو نظرات متفاوتی دارند.برخی معتقدند که اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی در امتیاز دهی گوگل تاثیر چندانی ندارد و برخی دیگر هم تاثیر آن را زیاد می دانند.البته در لیستی که سایت moz.com منتشر کرده است این عامل تاثیر چندانی در بهبود رتبه سایت ندارد و همچنین گوگل هم هرگونه ارتباط میان اشتراک گذاری مطالب و تاثیر آن در الگوریتم امتیاز دهی خود را منکر شده است.

از مطالب بالا می شود اینطور نتیجه گرفت که اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی تاثیر چندانی در بحث سئو سایت ندارد اما معمولا مشاهده شده مطالبی که در شبکه های اجتماعی زیاد به اشتراک گذاشته می شوند در نتایج گوگل هم رتبه بهتری می گیرند.

پس شاید ما معیار های اشتباهی را در نظر می گیریم!ما می توانیم از زاویه ای دیگر به این بحث نگاه کنیم.مثلا وقتی یک مطلب تعداد دفعات زیادی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود مسلما تعداد کاربران بیشتری را هم درگیر می کند و همین می تواند در بهبود رتبه سایت در گوگل موثر باشد.

پس باید بیشتر به بحث تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی توجه کنیم.البته شبکه های اجتماعی زیادی در فضای مجازی فعالیت دارند که از محبوب ترین آن ها می توان به فیسبوک ، توییتر ، گوگل پلاس و لینکدین اشاره کرد که هرکدام به صورت جداگانه در بهینه سازی سایت تاثیر می گذارند.در ادامه این شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهیم.

فیسبوک

یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین شبکه های اجتماعی در دنیا و ایران فیسبوک است که کاربران ایرانی زیادی را هم دارد.در بررسی که میان بیش از هزار صفحه انجام شده است ارتباط بسیار قوی میان نرخ تعامل در فیسبوک و نرخ کلیک (CTR) در گوگل به دست آمده است.

این آزمایش توسط آمارهایی که شبکه اجتماعی فیسبوک و موتور جستجوگر گوگل ارائه کردند انجام شده است و در آن مشخص شده مطالبی که در فیسبوک نرخ تعامل بین 6 تا 13 درصد را داشته اند رتبه بهتری نسبت به پست های دیگر به دست آورده اند و همچنین از CTR بیشتری هم برخوردار بوده اند.

توییتر

یکی از پرسرعت ترین شبکه های اجتماعی توییتر است که کاربران در آن قابلیت تولید محتوا در حدود 140 کارکتر را دارند و با توییت کردن مطالب می توانند نقش پررنگی در بهبود رتبه سایت در گوگل ایفا کنند.این شبکه ی اجتماعی فوق العاده در ایران بیشتر جنبه خبری پیدا کرده است.

گوگل پلاس.....

ادامه مطلب در لینک زیر....

https://webdaran.com/the-effect-of-social-media-on-seo/

  • امیر روزی طلب

وردپرس چیست | برنامه وردپرس چیست | wordpress چیست


وردپرس یک ابزار ایجاد وب سایت با منبع باز است که در PHP نوشته شده است.در واقع می توان گفت وردپرس امروزه از ابزارهای قوی و ساده برای بلاگ نویسی و سیستم تولید محتوا وبسایت است.

وردپرس چیست
وردپرس یک ابزار برای ایجاد یک وب سایت با منبع باز است که در PHP نوشته شده است.چه کسی از وردپرس استفاده می کند؟
اگر از وردپرس برای انتشار در وب استفاده می کنید، یک شرکت فوق العاده هستید.بسیاری از وبلاگ های معروف، رسانه های خبری، سایت های موسیقی، شرکت های Fortune 500 و مشهور ها از WordPress استفاده می کنند.

 

به عنوان مثال، وبلاگ های معروف مانند Mashable و TechCrunch هر دو در WordPress هستند.رسانه های خبری مانند وبلاگ های نیویورک تایمز و وبلاگ های شخصی CNN نیز از WordPress استفاده می کنند.

وردپرس چیست و چه کاری می تواند انجام دهد؟وردپرس یک پلت فرم عالی برای وب سایت های مختلف است. از وبلاگ نویسی تا تجارت الکترونیک ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است.
چند مثال خیلی کم از وب سایت هایی که شما می توانید با وردپرس بسازید:
وبلاگ
تجارت الکترونیک
کسب و کار
اخبار
عکاسی
موسیقی
عضویت

چگونه می توان شروع به استفاده از وردپرس کرد؟اکنون شما احتمالا می پرسید “چطور می توانم آن را دریافت کنم؟”
وردپرس رایگان است!بله،100٪ رایگان است
وردپرس را می توان برای تاسیسات خود از WordPress.org دانلود کرد یا می توان آن را نیز به عنوان یک سرویس میزبانی از طریق WordPress.com استفاده کرد.....

ادامه مطلب در لینک زیر .....

https://webdaran.com/what-is-wordpress/

  • امیر روزی طلب

Mortal Kombat 11 نیز با آغاز فصل زمستان و تعطیلات سال جدید، تاورها، اسکین‌ها و Konsumableهای زمستانی خود را به بازیکنان ارائه می‌کند.

Mortal Kombat 11 نیز مانند بسیاری از بازی‌هایی که با محتوای ویژه‌ی سال نو، بازیکنان را برای گذراندن اوقات فراغت خود در تعطیلات آخر سال ترغیب می‌کنند، به مناسبت روزهای جشن آغاز سال جدید، رویدادهای فصلی خاصی را با تاورها، اسکین‌ها و Konsumableهای زمستانی در نظر گرفته است. رویداد «Winter Wonderland» از هم‌اکنون تا فردا در این بازی اجرا شده و درادامه از تاریخ ۲۸ دسامبر (۸ دی‌ماه) تا دوم ژانویه سال ۲۰۲۰ (دوازدهم دی‌ماه) با رویداد ویژه‌ی «Ring in the New Year» به کار خود ادامه خواهد داد. در رویداد Winter Wonderland سه تاور سفارشی با تقویت کننده‌هایی همچون Shooting Stars، Killer Kanes، Sledding Tarkatans و دیگر چالش‌هایی که با آن روبه‌رو خواهید شد، ارائه می‌شوند.

اگر به اندازه‌ی کافی در تاورها بازی کنید و پیروزی کسب کرده باشید، آگمنت‌ها (Augment) و اسکین‌های جدید و منحصر به فردی به شما هدیه داده خواهد شد. رویداد «Ring in the New Year» نیز تزئینات خاص خود را مانند آتش بازی، توپ نورپردازی و غیره را به همراه خواهد داشت. برای آگاهی از جوایز و هدیه‌های این رویداد نیز باید تا زمان آغاز رسمی آن صبر کرد.

طرفداران Mortal Kombat 11 محتوای جدید زیادی را در سال ۲۰۲۰ دریافت خواهند کرد. شخصیت Kombat Pack بعدی، Joker خواهد بود که از تاریخ ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) در دسترس قرار خواهد گرفت. توسعه‌دهندگان NetherRealm، علاوه‌بر این موارد مشغول آماده‌سازی قابلیت‌های کراس پلی و فصل جدید رقابت‌های Kombat League هستند. بنا به برنامه‌ی از پیش تعیین شده، این بسته‌های الحاقی نیز در تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) برای بازی منتشر خواهد شد. بازی Mortal Kombat 11 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان، ویندوز، نینتندو سوییچ و استیدیا در دسترس است. در هفته‌های آینده، منتظر انتشار اخبار و اطلاعات تکمیلی در رابطه با محتوای جدید آن باشید.

منبع : https://gamingbolt.com/mortal-kombat-11-seasonal-events-offer-winter-themed-towers-and-rewards

  • امیر روزی طلب